Premiär för Konstnärligt talat - en podcast från Högskolan för scen och musik

Vad är scenkonstens roll egentligen – att underhålla, provocera eller skapa förändring i samhället? Är världsmusik lika med kulturell appropriering? Och vilken roll spelar den tekniska utvecklingen för framtidens tonsättare?

I samband med jubileumsfirandet söker vi svaret på de frågorna och flera andra i podcastserien Konstnärligt talat, som görs av bland andra producent Kenneth Hedlund och programledare Markus Görsch. Syftet är att berätta om verksamheten på Högskolan för scen och musik både nu och förr och samtidigt öppna för en diskussion om framtiden inom konstnärlig utbildning och forskning. Första avsnittet heter ”Scenkonstens roll” och tar avstamp i den konferens som arrangerades här i samband med Göteborg Dans & Teaterfestival. Medverkande: America Vera Zavala, Anne Södergren, Catharina Bergil, Cecilia Lagström samt studenter vid Högskolan för scen och musik. Prenumerera på podcasten via Podcaster, Acast, iTunes eller Soundcloud.