Stort antal stipendier delades ut till studenter

Studenter på en rad utbildningar på Högskolan för scen och musik har fått ta emot stipendier.

Thomas Brasel tar emot årets SEB-stipendium från Monica Danielson, stipendienämndens vid Högskolan för scen och musik ordförande. Fotograf: Hanne Wirde.

Thomas Brasel, tredjeårsstudent på musikalprogrammet är årets SEB-stipendiat. Han tilldelas ett stipendium på 30 000 kr. Utdelningen ägde rum vid vårkonserten den 25 april.

Stiftelsen för Robert Möllers minne delar ut 40.000 kr vardera till Annie Gunnarsson och Milica Jovicic, båda studenter på masterprogrammet i orkesterspel.

Stipendiater till Stiftelsen Holger Gustavssons donationsfond delar ut 10 000 kr vardera i stipendiemedel till följande studenter: Alexandra Nilsson, världsmusik; Viktor Lundin, improvisation; Galina Dordevic, klassisk musik, Leo Lövsen, master orkesterspel; Adrianna Arapinowicz, klassisk musik; Paula Martos Isidoro, master orkesterspel; Alma Möller, master orkesterspel och Manuela Ferrao Fernandes, master orkesterspel