Ny podcast om klassiska musikutbildningarna

Tredje avsnittet av Konstnärligt talat fokuserar på de klassiska musikutbildningarna vid Högskolan för scen och musik. Vi får höra delar av en föreläsning av Anders Carlsson, doktor i musikvetenskap. Han berättar om Göteborgs musikliv under 1800-talet och fram till bildandet av orkesterutbildningen. Den ligger till grund för det som idag är musikdelen av Högskolan för scen och musik. Dessutom får vi träffa Galina Djordevic som läser sitt första år på kandidatutbildningen i klassisk musik.