Kultur- och demokratiministern på besök

Alice Bah Kuhnke och Petra Frank (Foto: Johan Wingborg)

Alice Bah Kuhnke besökte Högskolan för scen och musik på fredag 26/1. I en paneldiskussion med Natasja Hildén, alumn och ordförande för Konstkåren, Andreas Ferrada Noli, skådespelarstudent, Ingrid Hedin Wahlberg, doktorand i musikpedagogik, Catharina Bergil, enhetschef för scenkonst och prefekten Petra Frank svarade ministern på kulturpolitiska frågor inför en fullsatt konsertsal.

Avslutningsvis önskade hon studenterna mod för deras framtid och skickade med ett löfte.
- Det krävs mod att ha talang men ni är ju begåvade med någonting alldeles särskilt – ni är konstnärer. För mig är det det vackraste man kan vara och det största och det som vårt samhälle är mest i behov utav. Jag hoppas att ni kan fylla er själva med mod – modet att våga. Modet att fortsätta. Och så ska jag göra det jag kan från andra hållet för att skapa förutsättningar så att ni kan få möjlighet att få blomma ut i ert mod och era konstnärskap.