Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Projekt med mera

Samarbete med Sturegymnasiet mars 2019Samarbete med Sturegymnasiet mars 2019Samarbete med Sturegymnasiet mars 2019Samarbete med Sturegymnasiet mars 2019 

Samarbete med Sturegymnasiet

Högskolan för scen och musik samverkar med Sturegymnasiets spetsutbildning i teater. Studenter och elever samarbetar i gestaltningsövningar vid Sturegymnasiets studiebesök under ledning av lärarna Carl Michael Karlsson, Charlotte Flensburg och Thomas Karlsson. Mars 2019

Workshop i mask och commedia dell'arte, mars 2019Workshop i mask och commedia dell'arte, mars 2019Workshop i mask och commedia dell'arte, mars 2019Workshop i mask och commedia dell'arte, mars 2019Workshop i mask och commedia dell'arte, mars 2019Workshop i mask och commedia dell'arte, mars 2019Workshop i mask och commedia dell'arte, mars 2019

Workshop

Workshop i mask och commedia dell'arte-teknik tillsammans med läraren Torbjörn Alström. Mars 2019

Egna projekt januari 2019Egna projekt januari 2019Egna projekt januari 2019Egna projekt januari 2019Egna projekt januari 2019Egna projekt januari 2019

Egna projekt

Teaterlärarstudenterna i årskurs 4 har skrivit eget material och regisserat studenterna i årskurs 3 under ledning av läraren Carl Michael Karlsson. Januari 2019

Sceniskt projekt

Teaterlärarstudenterna i årskurs tre regisserar studiekollegorna i årskurs två när de redovisar ett antal scener. Projektet har sin utgångspunkt i Michael Chekhovs teknik som hjälper skådespelaren att skapa förståelse för karaktärens inre bakomliggande motiv utifrån den fysiska aktionen. Lärare är Carl Michael Karlsson.
Hösten 2018

Egenprojekt våren 2018Egenprojekt våren 2018Egenprojekt våren 2018

Egenprojekt våren 2018

Studenterna i årskurs fyra – Evelina Andersson, Martin Gustafsson, Linnea Lundberg, Robin Lundin, Jonas Lydig och Tilda Meissner – har tillsammans med lärarna Lena Dahlén, Henrik Andersson och Fredrik Magnusson genomfört sina egenprojekt i kursen Teater och kommunikation för gymnasielärare. Studenterna har fått leda individuella projekt och fokuserat på olika områden inom konstformen teater – regi, gestaltning på egen hand eller samverkan med andra konstnärer. Redovisningen av projekten har olika former, däribland scenföreställning, filmisk visning och inspelade ljud.
 

60 Minutes of... Musikdramatisk projekt

Videon ovan visar några klipp från ett projekt av och med musik- och teaterlärarnstudenterna våren 2018. Läs intervju med Kajsa Ekstener och Johan Holmgren, två av studenterna i projektet 60 Minutes of... Jag är inte antingen lärare eller musiker, jag är både och.

Foto: Pernilla Ahlstrand

"Väntrum" våren 2018

På bilden oven syns Michaela Lundgren, Johan Holmgren, Edvin Löfgren och Jesper Magnell, samtliga Teaterlärarstudenter i årskurs två. I en fördjupningskurs i skådespeleri arbetade de våren 2018 med eget improviserat och framskrivet material under namnet "Väntrum", tillsammans med lärare/regissör Lars Väringer.

Slutproduktion hösten 2017

I oktober 2017 utforskade teaterlärarfemmorna temat makt. Studenterna regisserade var sin scen som de satte ihop till en kollageföreställning. De skapade också sin egen scenografi, kostym och ljus. Scener togs ur följande pjäser: Dissekering av ett snöfall (Sara Stridsberg), Medealand (Sara Stridsberg), Var är alla (Mirja Unge), Små barn och stora föräldrar (Kristian Hallberg), Flickorna (Dimen Abdulla).

Slutproduktion hösten 2017Slutproduktion hösten 2017Slutproduktion hösten 2017Slutproduktion hösten 2017Slutproduktion hösten 2017Slutproduktion hösten 2017Slutproduktion hösten 2017

Klicka på bilden för att se bildspel från slutproduktionen. Medverkande studenter: Ida Berglund, Emma Hante, Jonathan Lidé, Ellinor Johansson, Anna Nordkvist, Johanna Ståhl och Ebba Sundin. Foto: Pernilla Ahlstrand.

Foto: Johan Wingborg

Clownworkshop

Bilden ovan visar studenter från årskurs fyra på teaterlärarprogrammet under en clownworkshop med Lasse Beischer från gruppen 123 Schtunk i februari 2017.

Sidansvarig: Tobias Egle|Sidan uppdaterades: 2019-03-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?